Portret: Corina Grămoşteanu
Este tânără, dar are un CV de artist care o recomandă. Activă, curioasă şi harnică, pentru că aşa îi stă bine unui scenograf, Corina Grămoşteanu a avut parte de acele „întâlniri” care modelează. A răspuns jocului nostru cu început dat.
Pe un scenograf tânăr azi îl interesează...
să descopere, să experimenteze, să se provoace continuu. Pot să vorbesc doar în numele meu, mă interesează toate detaliile care formează întregul, pentru că orice mă poate inspira.
În artă, norocul înseamnă...
totul. Ai nevoie de o conjunctură favorabilă: să fii la locul potrivit şi, pe deasupra, să ai norocul de a avea parte de „întâlnirile” de care ai nevoie, într-un anumit moment, pentru a evolua.
Când lucrezi cu oameni din generaţia ta...
îmi place că există sinceritate şi, în acelaşi timp, avem un limbaj comun în abordarea lucrurilor.
Întâlnirea cu Gigi Căciuleanu reprezintă...
o descoperire continuă a frumosului sub toate formele lui.
De la Alexandru Tocilescu ai învăţat....
că toate etapele creative au timpul lor şi că nu trebuie să „grăbeşti” un spectacol; el se naşte pur şi simplu.
La teatru, costumul unui personaj reprezintă...
o lume pe care o ilustrezi împreună cu actorul şi regizorul, costumul devine personaj odată cu actorul.
În viaţă, ţinuta unei persoane vorbeşte despre...
universul interior al fiecăruia. Fiecare eşarfă, căciulă, haină spune o poveste despre omul din faţa ta, a cărui ţinută o priveşti.
Dacă oamenii de pe străzile din Bucureşti ar fi costume, am fi în filmul...
Roma al lui Fellini.
Şi în spectacolul...
D’ ale carnavalului.
C.V.
S-a născut pe 2 martie 1983, termină Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza”,Constanța. Urmează secția Scenografie a UNATC „I.L. Caragiale”, București (2006).Teatru: Fluturii Asunt liberi de Leonard Gershe, regia Diana Iliescu, Teatrul Foarte Mic (2004); Mozart şi Salieri, regia Alice Barb, Ateneul Român (2006); costume Soare pentru doi de Pierre Sauvil, regia Alice Barb, Teatrul de Comedie (2006); Coolöri de Peca Ștefan, regia Diana Iliescu, Teatrul Foarte Mic (2006); OuiBaDa, regia Gigi Căciuleanu, Teatrul de Comedie şi CNDB (2007); Absolut Love de Michael Weller, regie Titus Scurt, Teatrul de Comedie (2009); Blocaj în trafic de Bogdan Costin, regia Diana Iliescu, Teatrul Foarte Mic (2009); decor Royal Fashion, scenariul şi regia Dan Puric, Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian” (2010); costume Nevestele vesele din Windsor de Shakespeare, regia Alexandru Tocilescu, Teatrul Metropolis (2011); D’ale noastre, regia Gigi Căciuleanu, TNB (2012,în lucru); Gaiţele de Al. Kiriţescu, regia Dan Tudor, Teatrul Metropolis (2012,în lucru)Film: scurtmetrajul Făcut pentru doi, UNATC (2005); scurtmetrajul Colorat în negru,UNATC (2006); scurtmetrajul Lecţia de box, regia Alex Mavrodineanu (2007).Altele: Scenografie spoturi publicitare şi videoclipuri (2006 - 2012);Participări la Cvadrienala de scenografie de la Praga şi alte expoziții de grup.