[ X ]
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe...
abonare newsletter | caută:
publicat la: 10/10/2012

Studioul Naţional de Artă Contemporană Le Fresnoy vine la BIEFF 2012

Studioul Naţional de Artă Contemporană Le Fresnoy vine la BIEFF 2012

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF inaugurează parteneriatul cu unul dintre cele mai importante centre de creaţie artistică din Europa: Studioul Naţional de Artă Contemporană Le Fresnoy din Franţa.

Cu o vechime de 15 ani, Le Fresnoy este o instituţie unică, mediu de studiu şi studio de producţie, ce dezvoltă tinere talente din întreaga lume sub îndrumarea unor artişti recunoscuţi precum Jean-Luc Godard, Tsai Ming-Liang, Bruno Dumont, Michael Snow, Joao Pedro Rodriguez, Jean-Marie Straub sau Daniele Huillet. 

Le Fresnoy este prezent în Bucureşti atât prin selecţia sa unică de filme, cât şi prin participarea lui Francois Bonenfant, Head of Studies Le Fresnoy, care este şi membru al juriului BIEFF 2012.  

Le Fresnoy va prezenta publicului, în premieră în România, câteva dintre cele mai controversate şi inovative producţii din ultimii ani. 

Proiectat în premieră la Cannes Semaine de la Critique 2012 şi nominalizat la European Film Awards 2012, Morning of Saint Anthony’s Day este un scurtmetraj impresionant ce explorează o credinţă populară sub forma unui performance urban. După o lungă noapte de petrecere, dimineaţa devreme, ca într-o transă generală, tineri fantomatici invadează străzile pustii ale oraşului adormit în căutarea unui “acasă”, către care par să nu mai găsească drumul alta data atat de familiar.

Experiment curajos atât în ce priveşte modalitatea de a interpreta istoria, cât şi ca limbaj cinematografic, The Salt Boulder este un „eseu vizual ce surprinde absurdul şi disperarea anilor ’50, începutul perioadei comuniste în România”.

Pe aceeaşi temă a alterarii relaţiilor interumane în totalitarism, The Generation of Sacrifice îmbină într-un mod inovator animatia, colajul din filme de arhivă şi sunetul ficţional pentru a reda teroarea din România comunistă a anilor ’80, în care aparatul de spionaj cuprindea inclusiv tineri de liceu care erau convinşi să-şi trădeze familia şi prietenii.