[ X ]
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe...
abonare newsletter | caută:
publicat la: 28/09/2012

Proiecţii rare la Les Films de Cannes à Bucarest

Proiecţii rare la Les Films de Cannes à Bucarest

Pe lângă filmele proiectate în acest an la Cannes, evenimentul Les Films de Cannes à Bucarest (19-25 octombrie) le propune iubitorilor de cinema să redescopere pelicule româneşti rareori scoase din arhive.

La prima ediţie a evenimentului, în 2010, cinefilii au avut ocazia să vadă filme de Iosif Demian, Nae Caranfil, Victor Iliu, Liviu Ciulei sau Nicole Breban, selecţionate în trecut la Cannes, anul acesta vor descoperi filme ce au reprezentat România acum câteva decenii. Peliculele sunt regizate de Ion Popescu-Gopo, Radu Gabrea, Malvina Urşianu, Louis Daquin, Savel Ştiopul şi Sergiu Nicolaescu. Proiecţiile de la Cinema Studio şi Cineva Elvira Popescu vor fi urmate de sesiuni de întrebări şi raspunsuri cu unii dintre regizori, cu actori din distribuţie sau critici de film.

Cel mai vechi dintre titlurile româneşti datează din 1958. „Ciulinii Bărăganului”, o producţie româno-franceză regizată de Louis Daquin, intră în competiţie în anul în care „Zboară cocorii”, de Mihail Kalatozov, urma să câştige Palme d’Or.

Cinefilii o vor putea vedea pe Maria Tănase, într-una dintre rarele ei apariţii cinematografice, alături de Florin Piersic, Nicolae Tomazoglu sau Clody Bertola.

Înaintea acestui lungmetraj va rula filmul care i-a adus lui Nicolaescu unica selecţie la Cannes, în competiţia de scurtmetraje: Memoria trandafirului (1964).

În 1962, la 5 ani după ce obţinuse Palme d’Or pentru scurtmetrajul „Scurtă istorie”, Ion Popescu-Gopo s-a întors în selecţia oficială de la Cannes cu „S-a furat o bombă”, o parodie a filmelor cu spioni.

Debutul în lungmetraj al lui Radu Gabrea, „Prea mic pentru un război atât de mare”, a ajuns la Cannes în 1971, în noua secţiune paralelă Quinzaine des Realisateurs, după ce câştigase deja premiul juriului pentru tineret la Locarno.
La aceeaşi categorie ajungea şi Savel Ştiopul, în 1982, cu „Falansterul”, un exerciţiu de stil care documenta transpunerea în practică a ideii utopice a lui Charles Fourier.

Les Films de Cannes à Bucarest se deschide pe 19 octombrie, la Cinema Studio, cu filmul colectiv „7 Days in Havana”, şi se va închide cu „După dealuri”, în regia lui Cristian Mungiu, pe 25 octombrie. În premieră, spectatorii vor vedea şi „Beasts of the Southern Wild”, debutul lui Benh Zeitlin, premiat cu Camera d’Or şi Premiul FIPRESCI pentru secţiune Un Certain Regard, „The Angel’s Share” al lui Ken Loach, distins cu Premiul Juriului, „Post Tenebras Lux”, de Carlos Reygadas, premiat pentru regie, şi „Despues de Lucia”, în regia lui Michel Franco, film recompensat cu Premiul Un Certain Regard.

 

Cosmopolis”, al lui David Cronenberg, „Killing Them Softly”, în regia lui Andrew Dominik, cu Brad Pitt, experimentalul „Holy Motors”, al lui Leos Carax, şi comedia „Adieu Berthe ou l'enterrement de mémé”, de Bruno Podalydès, sunt şi ele prezente în festival.