[ X ]
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe...
abonare newsletter | caută:
Anca Negoiță publicat la: 1/12/2011
(RO)Prejudecăți, colecţia lui Philippe Guilet, designerul care a reinventat „românescul”

(RO)Prejudecăți, colecţia lui Philippe Guilet, designerul care a reinventat „românescul”

"Mulţi se vor gândi: a trebuit să vină un străin să ne arate ce avem. Sper că după ce vor spune asta se vor simţi încurajaţi să facă acelaşi lucru”, spune Philippe Guilet, designerul care a reinventat „românescul” în colecţia „Prejudecăţi”.

Colecţia Couture toamnă-iarnă a fost creată de designerul francez Philippe Guilet (care a colaborat de-a lungul timpului cu nume ca Jean-Paul Gaultier, Karl Lagerfeld şi Thierry Mugler) cu sprijinul a peste 50 de meşteşugari, artişti şi designeri români din Maramureş, Bucovina, Braşov, Bistriţa şi Bucureşti. Guilet a reinterpretat într-o manieră modernă elemente româneşti – de la oul de Paşte încondeiat, până la broderii, porţile maramureşene, Coloana Infinitului sau casele de rromi şi cablurile care împânzesc oraşele mari ale României.

 

phillippe1.jpgÎn cei patru ani petrecuţi în România, Guilet a avut timp şi a fost curios să descopere ţara cu tradiţiile şi patrimoniul ei, „atât de bogat şi atât de puţin utilizat”. A aflat că meşteşugurile româneşti sunt încă vii. Acest savoir faire care s-a pierdut în Franţa este o resursă foarte importantă, spune designerul. 

 

Cel mai mult l-au inspirat oamenii. „Românii sunt un popor cu o extraordinară joie de vivre. Nu vreau să idealizez satul, dar aceşti oameni simpli m-au impresionat extrem de mult. M-au inspirat tradiţiile lor, felul în care reuşesc cu metode tradiţionale să creeze lucruri perfecte: cojoace, bundiţe, ia românească”. Pentru Guilet, aceste piese sunt suficient de preţioase pentru a le include într-o colecţie couture.

 

„M-au inspirat femeile românce. Ele sunt motorul acestei ţări, sunt convins de acest lucru. Cel mai evident mi s-a părut acest lucru la sat, unde femeia are grijă de gospodărie, munceşte pământul, creşte copiii, face de mâncare, pregăteşte casa de sărbătoare, croieşte haine, ţese păturile ce ţin iarna de cald. Atunci când ea se opreşte din muncă, totul se opreşte. Femeile românce sunt frumoase şi au caractere puternice. Din admiraţie pentru ele, am dat fiecăreia din cele 34 de ţinute un nume de femeie româncă”, povesteşte acesta.

 

Colecţia se intitulează „Prejudecăţi” pentru că îşi propune să sfideze şi să combată prejudecăţile despre români. Fie că sunt ale francezilor sau chiar ale românilor. „Prin 100%.RO am vrut să arăt românilor că au tot ce le trebuie aici, în ţara lor, pentru a crea lucruri minunate, dezvoltând ceea ce au. Se numeşte 100%.RO pentru că este un proiect în care toate resursele folosite, toţi oamenii din echipa de creaţie şi de implementare sunt români”.

 

Mai mult, proiectul are o miză socială. „Prin prezentarea colecţiei la Paris ne do­rim să creăm o punte între lumea modei in­ternaţionale şi meşteşugarii români. O ast­fel de legătură ar putea fi o oportunitate imensă pentru comunităţi întregi din sate din Bucovina, Maramureş, Ardeal”.