Thomas Lang, la București
Bateristul austriac Thomas Lang va susține un drumming workshop la București, mai exact pe 3 octombrie, în clubul Silver Church, la ora 19:00.
Lang (născut în 1967) bate la tobe încă de la vârsta de 5 ani, iar din 1985 a luat cu asalt scena europeană de pop, rock și jazz. A colaborat cu nume ca Glenn Hughes, Peter Gabriel, Tina Turner, Robbie Williams, Ronan Keating, George Michael sau Gianna Nannini și Vienna Art Orchestra.
În 1995, Thomas Lang a lansat primul său material solo, Mediator, care a intrat în topurile europene și s-a bucurat de critici pozitive. A lansat materiale didactice video, iar în 2005 a fost cap de afiș al UK Drumfest, Birmingham. În 2010, a participat la audiția pentru „postul” de baterist al formației Dream Theatre, însă a pierdut în fața lui Mike Mangini. Pentru cei interesați, din decembrie 2011, Thomas Lang ține cursuri online pentru Artistworks Drum Academy.
Ce putem învăţa de la Thomas Lang?
Simplu spus, de la Thomas Lang putem învăţa control, independenţă, interdependenţă, viteză şi acurateţe. Dar poate mai importante decât toate acestea sunt muzicalitatea şi expresivitatea. Tehnica nu are valoare decâţ atunci când este aplicată într-un context muzical. Cu cât eşti mai tehnic, cu atât îţi va fi mai uşor să te exprimi şi, implicit, să te dezvolţi ca muzician. Thomas Lang nu este doar un mare toboşar de progressive/fusion/heavy metal ci excelează deopotrivă în genuri ca jazz-ul şi funk-ul. Adoră groove-ul, element ritmic pe care a avut grijă să-l cizeleze de-a lungul carierei. În completarea acestor abilităţi, Lang nu uită să menţioneze că pentru toboşarul modern este vital să stie să scrie şi să producă muzica, să cânte la mai multe instrumente, să posede cunoştinţe de electronică, sampling şi sequencing. El nu a căutat niciodată să câştige viteză în executie, ci s-a axat pe obţinerea controlului. Pentru el, viteza survine abia dupa ce toboşarul ajunge să-şi controleze pe deplin mâinile şi picioarele.
Stilul lui Thomas Lang este marcat de câteva aspecte definitorii: modul de utilizare a pedalei duble, folosirea prizei tradiţionale, dinamica tobei mari şi folosirea rudimentelor. Pentru pedala dublă, Lang adoptă o tehnică de pivotare, de două ori în aceeaşi direcţie, în locul unei mişcări stânga-dreapta. În privinţa prizei tradiţionale, Thomas Lang o utilizează cu măiestrie, chiar şi în setup-uri cu multe tobe şi cinele dispuse pe partea dreaptă – lucru foarte greu de realizat, datorită unghiului pe care-l face băţul în raport cu instrumentul. Expresivitatea de care dă dovadă ţine foarte mult de tehnica picioarelor: accente date cu călcâiul-sus, lovituri mai delicate executate cu călcâiul-jos, rudimente executate cu picioarele (şi nu avem aici nici un joc de cuvinte!).
Tehnica beţelor: Thomas Lang inventează permanent noi trucuri cu beţele, un element tehnic spectaculos atât vizual, cât şi auditiv.
Intrarea este liberă