Dracula Bass Festival. Prima zi: reggae & jazz
Seară de vară indiană cu chitarişti. Nu, nu este titlul unui tablou, este fapt real. Natură cât se poate de vie, cu ritm şi culoare.
Prima seară, Green Hours, puţin peste ora 19.30. Publicul ocupase în întregime spaţiul rezervat, socializa, aşteptând recitalurile.
Festivalul, ajuns la a doua ediţie, a început pe acorduri sahariene, ritmuri reggae şi tradiţionale braziliene, dar şi coveruri după Stevie Wonder, cu Decebal Bădilă şi Djamel Laroussi. Cel din urmă, abia întors dintr-un turneu cu Wonder.
Colegi la Colegiul de Muzică din Köln şi prieteni, instrumentiştii au demonstrat o îmbinare perfectă. Poate ne-am fi dorit un band, aşa cum, spunea Bădilă, şi-ar fi dorit şi organizatorii, însă formula de doi a fost perfectă. Perfectă pentru o seară ce-a debordat de... acorduri fine.
Unul dintre cei mai titraţi basişti autohtoni, Bădilă a participat la numeroase festivaluri de jazz din Europa, Asia, America Latină alături de importante nume muzicale (Larry Coryell, Chaka Khan, The Temptations, The Supremes, Graham Haynes sau Shirley Bassey).
Le-a urmat capul de afiş al serii, Arild Andersen Trio. Contrabasistul norvegian a venit însoţit de saxofonistul Grzech Piotrowski şi bateristul Paolo Vinaccia. Recitalul cu puternice acente jazz a dat, parcă şi mai mult, tonul unor următoare trei zile de muzică bună, în care basul este elementul, numitorul comun. Andersen, colaborator al unora ca Don Cherry, Jan Garbarek, cu Nils Petter Molvaer sau Pat Metheny, are 22 de albume la activ, ca lider, şi apare pe alte câteva zeci, ca invitat colaborator.
Dracula Bass Festival continuă sâmbătă, 15 septembrie, cu Pedro Negrescu Trio şi Dominique Di Piazza Blues & Beyond 4et. Tot la Green Hours, tot după ora 19.30.
Revenim cu relatări de la faţa locului.