Black Friday, ziua reducerilor, a generat vânzări de milioane de euro în România
Mai multe magazine de produse electronice din România au preluat din Statele Unite "Black Friday", ziua în care se aplică reduceri importante la produsele oferite, iar cifra de vânzări a depăşit previziunile.
Oficialii eMag.ro au anunţat că până la ora 13:00 au avut aproximativ 700.000 de vizitatori unici pe site, tot stocul de peste 30.000 de produse cu preţuri reduse fiind epuizat, deşi există posibilitatea ca acesta să fie suplimentat. Vârful de trafic a fost de 100.000 de vizitatori simultan pe site, ceea ce a dus la blocarea acestuia pentru 48 de minute şi preluarea comenzilor cu dificultate.
Toate produsele oferite de magazinul online au în "vinerea neagră" un discount de 10 procente, iar în show-room-ul din Bucureşti s-au înghesuit câteva sute de clienţi înainte ca acesta să se deschidă. Veniturile eMag s-au ridicat în doar 5 ore la aproximativ 4 milioane de euro.
Reduceri a aplicat şi Flanco şi deşi site-ul companiei fiind la un moment dat închis din cauza suprasolicitării, aceştia au anunţat ca reducerile vor continua pentru tot weekend-ul în magazine. Reprezentanţii Flanco susţin că până la ora 10:30 au vândut aproape 500 de televizoare.
Un alt site care a avut reduceri în această zi, EvoMAG, a reuşit performanţa să epuizeze întregul stoc în doar câteva minute.
Black Friday a avut succes şi în Statele Unite, la fel ca în fiecare an, în ciuda crizei economice. Multe persoane şi-au petrecut noaptea în cort, în faţa magazinelor, pentru a fi sigure că vor profita de preţurile reduse. Au existat şi unele incidente, iar o femeie s-a folosit de un spray cu piper pentru a înlătura restul clienţilor dintr-un magazin. 20 de persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale.