[ X ]
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe...
abonare newsletter | caută:
Ileana Bîrsan publicat la: 25/10/2012

Top 9 plus 1 cele mai bune piese James Bond

Top 9 plus 1 cele mai bune piese James Bond

Din cele 23 de filme câte are până acum franciza James Bond,am ales 10 piese care împacă povestea,aura și carisma spionului 007 cu atmosfera și suspansul unui spy movie de clasă.Sigur că au rămas pe dinafară 13 piese care s-ar putea regăsi în topul dumneavoastră, așa că vă invit să ni-l împărtășiţi.

9. Jack White and Alicia Keys, “Another Way to Die” (Quantum of Solace, 2008, regia Marc Forster)

Poate cea mai rock piesă Bond, cu singurul duet din istoria pieselor Bond, face parte dintr-o coloană sonoră pe care filmul fără mari performanțe s-a sprijinit fără dubiu.  Another Way to Die păstrează semnătura originală a piesei scrise de Monty Norman în 1962, dar are amprenta dramatică a chitării lui Jack White și influențe din coloana sonoră a lui John Barry din Bond-ul On Her Majesty’s Secret Service.

8. Tina Turner, “GoldenEye” (GoldenEye, 1995, regia Martin Campbell, cu Pierce Brosnan și Izabella Scorupco)

Primul Bond în care joacă Pierce Brosnan are o piesă compusă de Bono și The Edge și  interpretată de Tina Turner. Piesa se înscrie într-un șir de melodii Bond interpretate de nume mari (Madonna, Sheryl Crow), cu impact la publicul larg, dar fără mari performanțe artistice, în fapt. Filmul a avut o coloană sonoră cam cu ghinon, semnată Eric Serra, criticat aspru pentru muzica de lift sau, în orice caz, extrem de departe de ceea ce îneamnă James Bond.


7. Garbage, “The World Is Not Enough” (The World Is Not Enough, 1999, regia Michael Apted, cu Pierce Brosnan și Denise Richards)

Vocea și stilul vocalului de la Garbage, Shirley Manson, aduc aminte de Shirley Bassey. Inclusiv piesa, compusă de David Arnold (autorul întregii coloane sonore și, în total, a cinci filme Bond), se întoarce cumva la tonurile clasice din piesele primelor filme ale francizei.

6. Carly Simon, “Nobody Does It Better” (The Spy Who Loved Me, 1977, regia Lewis Gilbert, cu Roger Moore and Barbara Bach)

Este prima piesă cu titlul diferit de cel al filmului. Nobody Does It Better este compusă de Marvin Hamlisch, scrisă de Carole Bayer Sager și interpretată de Carly Simon. John Bary n-a putut lucra în Marea Britanie din pricina unor dificultăți financiare, iar piesa lui Hamlish este prima care a ajuns să fie nominalizată la premiile Oscar (cumva în ciuda veteranului Bary cu atâtea filme din serie). Cu accente disco (ca mai toată coloana sonoră), balada Nobody Does It Better este una dintre puținele piese care nu păstrează linia 007, dar care, cu toate astea, a avut în epocă un succes important.

5. Duran Duran, “A View to a Kill” (A View to a Kill, 1985, regia John Glen, cu Roger Moore și Tanya Roberts)

Legenda spune că bateristul John Taylor de la Duran Duran, cu ocazia unei petreceri s-a apropiat de unul dintre producătorii seriei James Bond, Cubby Broccoli, și l-ar fi întrebat când au de gând să ia pe cineva decent care să le compună piesa pentru următorul film. Și așa au ajuns cei de la Duran Duran să compună alături de veteranul John Barry singura piesă care a ocupat locul întâi într-un top american.

4. Matt Monroe, “From Russia With Love” (From Russia With Love, 1963, regia Terence Young, cu Sean Connery și Daniela Bianchi)

Piesa scrisă de Lionel Bart, orchestrată de John Bary (care compune întreaga coloană sonoră) și interpretată de Matt Monro apare în fragment ca bucată muzicală ascultată la radio și pe genericul final, în varianta integrală.


3. Nancy Sinatra, “You Only Live Twice” (You Only Live Twice, 1967, regia Lewis Gilbert, cu Sean Connery și Akiko Wakabayashi)

Nancy Sinatra a fost foarte emoționată și nemulțumită la înregistrări (printre altele i se părea că “sună ca Minnie Mouse”). Au fost făcute două înregistrări, dintre care prima a avut 25 de “duble”  și este foarte orchestrată, spre deosebire de a doua, în care predomină chitara. E de înțeles nervozitatea lui Sinatra, după două hituri ale francizei, cu Tom Jones (în 1965, Thunderball) și Shirley Bassey (în 1964, cu Goldfinger).

 

2. Shirley Bassey, “Goldfinger” (Goldfinger, 1964, regia Guy Hamilton, cu Sean Connery și Honor Blackman)

Odată cu Goldfinger se deschide seria pieselor interpretate de artiști în vogă și cu un sound apropiat de moda muzicală a vremii. Goldfinger a lui Sirley Bassey, care va interpreta cântece și în Diamonds are Forever (1971) și Moonraker (1979), este probabil cea mai cunoscută și fredonată piesă Bond, grație și inflexiunilor dramatice  ale vocii lui Bassey, dar și a notelor de jazz pe care piesa le așează adecvat peste tema Bond din ’62.

1.Paul McCartney and Wings, “Live and Let Die” (Live and Let Die, 1973, regia Guy Hamilton, cu Roger Moore și Jane Seymour)   

În primul James Bond în care joacă Roger Moore, producătorii Broccoli și Saltzman l-au căutat pe Paul McCartney pentru că John Bary nu era disponibil. Astfel, McCartney și Linda McCartney alături de formația Wings, s-au alăturat fostului producător al trupei The Beatles, George Martin, și au scris piesa Live and Let Die. Este prima piesă rock and roll care deschide un Bond și una dintre cele mai ascultate piese James Bond; a avut succes încă de la lansare, în Marea Britanie a ajuns pe locul 9, iar în Statele Unite a stat timp de trei săptămâni pe locul 2. Piesa a fost cântată în 1991 de trupa americană Guns N’ Roses.
Poate nu la fel de dramatică precum Goldfinger, însă Live and Let Die reușește să combine ce această franciză este de fapt: acțiunea care pendulează cu suspans între trivial și dramatic și personajul sexy și ludic.

+

The James Bond Theme Song,  “Dr. No” (1962, regia Terence Young, cu Sean Connery și Ursula Andress)

Monty Norman a compus piesa care va deveni tema muzicală James Bond, iar această piesă din primul film al seriei, în care joacă Sean Connery, va fi orchestrată de John Barry, cel care va compune muzica pentru 11 filme James Bond. Piesa a avut o suită de controverse legate de paternitate, care s-au încheiat cu procese.
Pentru că este o piesă instrumentală exclusiv și pentru că este cheia tuturor celorlalte piese mai mult sau mai puțin fidele nu l-am introdus în top. Dar, mărturisesc, pentru mine rămâne piesa Bond. James Bond.


Taguri: