Mike meseriașu'
Am avut un singur motiv pentru care m-am dus la vizionarea acestui film, despre care aflasem îndeajuns cît să fiu convins să nu merg să-l văd: era vorba despre un băiat care dansa în cluburi, dar a cărui mare pasiune era mobila la comandă.
Aha, un stripper cu idealuri...Channing Tatum era acest săltăreț care voia să treacă dincolo de aparențe. Motivul despre care spuneam era/este regizorul, Steven Soderbergh, un nume de la care aștept, totdeauna, filme nepasabile. Regizorul care cu ”Sex, Lies, and Videotapes”, debutul său în lung metraj, a cîștigat Palme d”Or în 1989 și care ne-a mai oferit ”Traffic”, ”Solaris”, chiar și seria ”Ocean”s...” trebuie privit cu atenție de fiecare dată cînd lansează un nou film. Tot atît de adevărat este că ultimul său produs, ”Haywire” (2011) a fost jetabil și, pentru mine, de neînțeles această alegere a lui Soderbergh.
Revenind la această comedioară cu vinișoare romantice, per ansamblu este mai privibilă decît povestirea unei agente secrete bătăușe din ”Haywire”. Dacă vreți o categorisire a lui ”Mike”, da, este un film pentru gagici, cu pelicula doldora de bicepși, tricepși și...tot felul de mușchi mai arătoși și mai nerăbdători să țopăie pe scenă și să fie atinși de fetele&femeile care dau buzna să vadă show-ul de la Xquisite, din Tampa Beach. Boss-ul, care nu dansează, este Dallas (Matthew McConaughey), al cărui vis este ca show-ul său să se mute în Miami. Starul și prietenul său este Mike, care în timpul zilei are o meserie obișnuită: șantierist, pe românește. Marea sa dorință (a lui Mike) este să înceapă o afacere cu mobilă la comandă, doar că băncile nu se prea înghesuie să-i acorde împrumutul necesar startului. So, let”s dance și să strîngem banii! Lucrurile se complică nițel, atît cît să introducă un tinerel ușor năuc, un pierde-vară cu un trup tocmai pregătit să bage tipele în fibrilații.
The Kid (Alex Pettyfer, l-ați mai văzut în ”I Am Number Four”) este timid la început, habar nu are să danseze, dar banii cîștigați lesne și foarte plăcut îl conving să rămînă pe lîngă meseriașul de Mike. Nici personajului lui Tatum (a cărui perioadă de stripper a stat la originea scenariului) nu-i este indiferentă Paige (Cody Horn), sora Puștiului, o fată nu spectaculoasă, dar atrăgătoare și cuminte, cu principii sănătoase și loc de muncă cinstit, destul de open mind cît să nu se crizeze la vederea fratelui fluturăndu-și membrele pe muzică și pe bani. Cam ăsta a fost micul rezumat al filmului care este un survol destul de superficial în lumea showbiz-ului în general și a dansului...exotic cu bărbați, în special.
Scenariul (Reid Carolin, debut în scenariu de lung metraj) este ușurel, fără adîncimi psihologice și fără caractere nuanțate, dar îndeajuns de împănat cu tensiuni cît să nu cadă în facil jenant (Mike dezvoltă un soi de atracție pentru Joanna/Olivia Munn, care pare a fi chiar iubire, doar că Joanna era logodită...). Ca și în ”Haywire” imaginea și montajul sînt semnate de Peter Andrews și Mary Ann Bernard, în fapt...Steven Soderbergh. Nu e surprinzător, astfel, că filmul este alert, ritmat, bine filmat, cu scenele de dans neobositoare, prezente acolo unde și cît trebuie.
Dacă mai aveți dubii că e, sau nu, rentabil să fii antrepenor/stripper, stripper/antrepenor, whatever..., vă spun doar că la un buget de aprox 7 milioane $ (sursa IMDB), la începutul acestei luni Mike adunase vreo 111.000.000 milioane din aceeași monedă. Chiar că meseriaș(i)!