[ X ]
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe...
abonare newsletter | caută:
Florin Barbu publicat la: 7/10/2012
Lei și filme

Lei și filme

40 de filme în 11 zile. Câte 4-5 pe zi, cu un record de 6 într-o duminică însorită. O singură (cvasi)petrecere. Am văzut toate cele 18 producţii care s-au întrecut pentru Leul de Aur şi alte câteva din celelalte secţiuni.

România, prezentă cu un singur film, O lună în Thailanda (regia Paul Negoescu), în secţiunea Settimana Della Critica, a mai avut un reprezentant care n-a trecut neobservat, deşi nepremiat. Mihai Mălaimare Jr. a semnat imaginea filmului The Master, cu siguranţă cel mai aşteptat moment al festivalului, fie şi pentru că era regizat de Paul Thomas Anderson, The Paul Thomas Anderson. 

A fost prima mea Mostra această a 69-a ediţie, deci pot spu­ne, oftând, dragoste la prima vedere! Cu siguranţă este cel mai seducător festival din lume şi spun asta chiar dacă am văzut puţine.  Cu mici excepţii (Mihai Mălaimare Jr. ar fi meritat premiul pentru cea mai bună contribuţie tehnică) nu am ce comenta despre laureaţi şi mă bucur pentru că juriul a multipremiat The Master.

Cinematografia care (m-)a impresionat aici a fost cea sud-coreeană, care, pe lângă Leul de Aur „îmblânzit” de Pieta lui Kim Ki-duk, a mai avut un excelent Weight (regia Jeon Kyu-hwan, în Giornate Degli Autori), anesteziant prin subiect şi realizare. Poate a contat şi faptul că petrecerea delegaţiei sud-coreene a fost singura pe la care am trecut, dar la care am ratat afişul de la Pieta şi autografele lui Kim Ki-duk şi ale celor doi remarcabili actori, Jung-jin Lee şi Min-soo Jo. Pentru că nu-mi plac concluziile, am să vă dau întâlnire la anul cu Serenisima şi cu ediţia jubiliară, când Mostra va împlini 70 de ani. Tânără!