Iron Sky. Invazia - cronică de film
Premisa e genială: supravieţuitori nazişti pleacă pe lună în 1945, unde îşi fac o bază... în formă de svastică (unde anume, decât pe Dark Side of the Moon!) şi încep o viaţă nouă.
Copiilor li se predă la şcoală Dictatorul de Chaplin, în doar... 5 minute, şi savanţii nebuni nazişti lucrează la o maşinărie complicată, aşa numita „Götterdämmerung”, pentru a se întoarce pe Pământ să-şi ia înapoi ce li se cuvine ! Iar acum..., în 2018, se întorc!!! We come in peace, la fel ca marţienii din Mars Attacks, şi în aceeaşi idee (plus Dr. Strangelove), dar fără vervă – deşi participă Udo Kier şi Laibach, formaţia slovenă cult NSK, care a făcut pentru prima dată muzică pentru film, un soundtrack parte Wagner şi Walkyrie, parte… Laibach… (simbolurile noi naziste din viitor sunt preluate de la logo-ul albumului Laibach, Volk).
Dar regizorul finlandez Timo Vuorensola nu prea e în stare să susţină ce a construit, e pasionat de prea mult CGI, şi de la jumătate filmul oboseşte, pierde ritmul şi e și prea lung. În mod ironic, Iron Sky e prea greoi şi serios pentru a se ridica la ceea ce ar fi putut fi. Dar nazişti plus lună, plus Laibach, plus nave spaţiale în flăcări şi corsete de piele sunt menite grandorii cinematografice de serie B, de sorginte finlandeză.