[ X ]
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe...
abonare newsletter | caută:
Cristiana Gavrilă publicat la: 8/11/2012
Teatrul şi managerii lui

Teatrul şi managerii lui

În România zilelor noastre, când spui artă – şi, mai ales, teatru – te gândeşti la ceva absolut nerentabil. Este aproape imposibil să faci conexiuni între o instituţie de cultură şi o afacere de succes.

Aproape că te cuprinde mila când îi auzi pe directorii de teatru despre cât de greu o duc instituţiile lor, ce bugete „tăiate” primesc, iar de aici – vezi Doamne – ar veni şi neputinţa de a face performanţă şi de a oferi spectacole bune, sau măcar decente, publicului. Este adevărat că există instituţii care se găsesc realmente în situaţia de a nu-şi putea plăti energia electrică, dar nu la ele ne referim acum. Mai ştim că sunt teatre care scot producţie după producţie, fără niciun fel de strategie sau gândire repertorială, fără a ţine cont de nevoile trupei, ale publicului, de criterii estetice competitive.


Există însă un director de teatru pe care, dacă îl auzi vorbind în cifre sau despre proiectele teatrului, îl bănuieşti că exagerează. În aceeaşi ţară, cu acelaşi sistem financiar şi birocratic, care unora le oferă paravanul scaunului comod, Constantin Chiriac, directorul
T. N. „Radu Stanca” din Sibiu, face slalom spre performanţă. Reuşita şi rezistenţa le recunoşti din traiectoria acestui teatru, după succesul în Europa şi în lume, din premii, din longevitatea şi importanţa festivalului de la Sibiu, după numele artiştilor care lucrează aici, din atmosfera de trupă adevărată (în sensul acela de echipă creativă). Prin câte şi mai câte: 1 spectacol care a uimit Europa (Faust), 2 premii la Edinburgh (Purcărete şi Ofelia Popii), 1 premiu la Cannes (Cristina Flutur), 1 spectacol comandat de Festivalul de la Edinburgh (Călătoriile lui Gulliver), zeci de proiecte internaţionale şi finanţări câştigate, zeci de Premii Uniter, peste 80 de titluri în repertoriu... În rezultate se citeşte viziunea managerului, pentru că mai ales omul sfinţeşte locul, nu-i aşa?

Taguri:

un comentariu
vlad21 Noiembrie, 2012:

as vrea sa vad enumerate zecile de premii Uniter ale TNRS_ului. In acest moment, singurul teatru din romania care are zeci de premii Uniter este maghiarul din Cluj, care se pare ca are si cea mai talantata trupa de teatru din Romania. Insa este adevarat domnul Chiriac este managerul care stie sa faca cel mai bine reclama unui teatru..