print it! and read it!
Acum un an, pe 6 octombrie mai exact, lansam pe piață revista. Vă spuneam că ne propunem să fim fideli acestui where! exclamativ. Timp liber, cultură, lifestyle? Noi știm să vă spunem unde e musai să fiți!
Pe lângă toate acestea, vă mai propuneam (și încă vă propunem) o seamă de interviuri cu actorii vieții culturale, dar și materiale ample, reportaje, dosare.
Ce și cât anume am realizat într-un an, pe print și online, v-am ilustrat, câteva pagini mai încolo, într-o „cronică în cifre”. Este mult? Este puțin? Doar cititorii noștri sunt în măsură să ne răspundă.
Eu pot doar să enumăr câțiva dintre „pașii” pe care am simțit că-i face această revistă, și să vă spun ce m-a bucurat.
Mai întâi, timpul ne-a dovedit că articolele noastre – oricât de ancorate în prezentul cultural – își păstrează credibilitatea și rămân valabile în orice prezent. Cei care ne cumpără nu se rezumă doar să citească preview-urile și cronicile de evenimente. În librării veți găsi numărul curent și ediții mai vechi ale revistei. Cititorii ne-au cerut asta, „să-și completeze colecțiile”. Nici timpul, nici spațiul geografic nu contează prea mult, se pare. Cel puțin noi așa am aflat anul acesta: revista (nebănuite sunt căile distribuției uneori) ajungea la vânzare în câteva orașe din țară, chiar dacă noi nu cerusem asta. Un feedback bun nu poate să rămână fără un răspuns pe măsură. Dacă ne citiți, știți asta: din martie 2012, BeWhere! este o revistă cu distribuție națională.
Lista bucuriilor ar putea continua cu momentul în care am aflat că cititorii noștri „trăiesc prin procură”. Este cazul unei venerabile doamne de la Academia Română, care ne citește și pentru că (doar) așa iese în oraș — împreună cu noi, prin localuri.
Apoi, ne bucură, zi de zi, propunerile de parteneriate media. Organizatorii vor cronici (obiective) de la evenimentele pe care le realizează. Citez din memorie: „nu doar preluarea comunicatului de presă, ci feedback-ul real înseamnă un adevărat plan media”.
Ne mai bucură momentele în care noi, cei din redacție, facem sampling la evenimente. Nimic nu se compară cu momentul în care citești pe chipul cititorului tău faptul că te urmărește lună de lună.
Lista de bucurii e lungă. Și nu fac PR în van revistei. Suntem, încă, o publicație tânără (luna aceasta vom fi auditați BRAT), dar am văzut, mai ales la concertul Leonard Cohen, cine ne sunt cititorii.
Dacă ar fi să îmi pun o dorință, așa, în spirit aniversar, v-aș recomanda să fiți atenți la macheta de alături. AdPrint și Energiea au lansat „Save the print!”, o campanie de revitalizare a printului.
Le suntem — sper că și voi — alături.