Moda fără stil
Prin natura serviciului am ajuns în ultimii ani prin foarte multe baruri. "Bună scuză!", o să spuneți, însă acesta chiar a ajuns să fie un defect profesional.
Contează atmosfera, contează designul, precum și lista produselor care se regăsesc în meniu. Desigur că muzica, prețurile, servirea și starea toaletelor sunt la fel de importante. Și nu plec până n-am verificat toate punctele de mai sus, chiar dacă am ieșit doar ca să îmi revăd prietenii, nu neapărat pentru o cronică de local (defect profesional, după cum vă ziceam).
Dar ceea ce leagă toate aceste aspecte enumerate este, de fapt, stilul casei. Ce ”hram” poartă localul? Și cum autodefinește acesta? Ce-l diferențiază de celelalte localuri din oraș?
Ei bine, rare îmi sunt surprizele plăcute. Și mereu pățesc ca în proverbul acela cu pomul lăudat. La marketing și la vorbe frumoase așternute în paginile de prezentare se pricepe multă lume, se pare. Însă mai puțini știu să aplice regula coerenței și să ducă o strategie până la capăt.
Excepție fac câteva localuri de nișă. Sunt atât de nișate că n-au cum să dea greș în materie de stil (deși mi s-a întâmplat să văd, spre exemplu, absinterie cu aer de epocă și muzică house la bar).
Marea majoritate a managerilor aplică metoda ”la modă”. Se poartă să ai scaune din lemn (de culoare închisă de preferință), comandate de la Reghin (am auzit că și acesta e un trend). Se poartă se te numești ”club”, deși nu găsești acolo nici măcar un metru pătrat pe care să-l poți numi loc de dans. Se poartă să organizezi evenimente tematice. Acum doi ani era cool să faci seri de karaoke, acum nu exiști dacă n-ai muzică live (coveruri, desigur). Se mai poartă să fii unde e vadul – adică bine poziționat în Centrul Vechi. Și să se audă din stradă bașii - la maxim. Dacă există și un pupitru cu platane – cu atât mai mult.
Toate lucrurile acestea se întâmplă prin baruri astăzi, indiferent că vorbim de berării, irish pub-uri sau struțocămile ”club, bar &more”.
Vă provoc să încercați un ”blind bar hunting” într-o seară: intrați aleatoriu în câteva baruri. E prea riscant să vă propun să intrați legați la ochi. Dar vă rog evitați să citiți numele localului înainte să pășiți înăuntru. Încercați să ghiciți stilul înainte să deschideți meniul și să-i aflați numele. Concentrați-vă doar pe muzică și decor. Apoi vedeți dacă se potrivește cu imaginea pe care v-ar fi inspirat-o numele locului înainte să ajungeți acolo.
Repetați experiența (e de ajuns doar de câteva ori).
S-ar putea să îmi dați dreptate, deși vă doresc din suflet să aveți noroc.
Și vă mai rog un lucru: dacă veți avea surprize plăcute, nu ezitați să ne faceți recomandări pe redactie@bewhere.ro