Cristiana Gavrilă
Este absolventă a UNATC I.L. Caragiale, Bucureşti, secţia Teatrologie.Colaborări la publicaţiile Curentul, Luceafărul, Drama, Teatrul azi, yorick.ro şi la Radio România Actualităţi. În prezent, este secretar literar la Teatrul Naţional Bucureşti şi editor al revistei BeWhere!
Actorul român şi limba lui Shakespeare
Vă propun un experiment. Luaţi un număr oarecare de actori tineri, cu cât mai mulţi, cu atât mai bine, şi aruncaţi-le următoarea întrebare: „Credeţi că puteţi lucra Shakespeare în limba engleză?”.
Pentru cine este tinereţea?
Actorii îşi doresc să fie regizori, iar spaţiul alternativ de la noi oferă posibilitatea acestor încercări.
Opereta salvată de musical
Ultima amintire ca spectator legată de operetă este foarte îndepărtată. Şi nu foarte plăcută. Pot spune că am regăsit o lume mult mai proaspătă – şi pe scenă, şi în sală – care se aseamănă mult cu ceea ce îşi doreşte publicul acum.
Spitalul din Balcani - cronică de teatru
Felix Alexa este genul de regizor care găseşte sau regăseşte texte pentru actori. Spitalul comunal, scris de bulgarul Hristo Boicev, unul dintre cei mai jucaţi dramaturgi ai momentului, confirmă acest lucru.
Gigi Căciuleanu. D'ale noastre omenești și românești.
Între dans şi teatru, cum numai artiştii mari pot face, Gigi Căciuleanu a impus prin spectacolele sale un nou termen: teatru coregrafic.
Fără judecăţi absolute şi ştampile definitive - Interviu cu Cătălin Ştefănescu
Cătălin Ştefănescu este echilibrat şi discret, încărcat de argumente atunci când vorbeşte despre teatru. Pentru el, nu există judecăţi şi ştampile definitive, deşi părerile sale se întrezăresc clar, atât în emisiunea „Garantat 100%”, cât şi în articole.
Más que Tango
Narcotango şi Răzvan Mazilu vă invită la un spectacol de muzică şi dans, în genul celor de pe Broadway, cu muzică live interpretată de Trupa Narcotango, nominalizată de două ori la Premiile Latin Grammy pentru cel mai bun album de gen.
Portret: Corina Grămoşteanu
Este tânără, dar are un CV de artist care o recomandă. Activă, curioasă şi harnică, pentru că aşa îi stă bine unui scenograf, Corina Grămoşteanu a avut parte de acele „întâlniri” care modelează. A răspuns jocului nostru cu început dat.
C.F.R. – Cometa, Copilul şi Căţelul
Regizorului Alexandru Dabija îi place Caragiale. În ultima vreme, l-a privit din multe unghiuri, depăşind, uneori, graniţele interpretărilor „clasice”, i-a restituit un fel de prospeţime şi bucurie a lecturii.
Întâlnirile cu semn şi sens
Există întâlniri şi în viaţă, şi în teatru, cuprinse de acea stare de graţie la care numai cei norocoşi au acces. Câteva dintre ele au scris istoria teatrului românesc.