Google marchează printr-un logo special echinocţiul de primăvară
Motorul de căutare Google şi-a modificat sigla astăzi pentru a marca echinocţiul de primăvară, echivalentul schimbării anotimpului.
Sigla este formată din mai multe flori colorate, fluturi şi animale, toate inspirate de designul companiei de finlandeze Marimekko, cunoscut pentru contribuţia adusă modei în anii ’60 şi ’70.
Termenul echinocţiu provine din cuvântul latin „æquinoctium” (æquus=egal, noctis=noapte). Acesta se produce pe 20 sau 21 martie, când longitudinea astronomică revine la valoarea de zero grade.
Echinocţiul are loc de două ori pe an, fiind momentul în care ziua şi noaptea au o durată aproximativ egală. De la această dată, durata zilei va creşte treptat până pe 21 iunie, când are loc solstiţiul de vară în emisfera nordică a Terrei. În emisfera sudică, fenomenul trebuie interpretat invers, aşa că acele zone marchează începutul toamnei.
Momentul era celebrat şi acum sute de ani, multe dintre evenimente fiind legate de vopsitul de ouă sau participarea la festivalurile primăverii. Ziua de astăzi este sărbătoare naţională în Japonia, iar în alte ţări este cunoscută sub numele de Anul Nou persan (Nowruz).