La volane urbane
Cu riscul de a le strica imaginea, nu ne putem abţine să nu le încadrăm la categoria „drăguţe”. Unele sunt şi rele. Altele au mare grijă să nu polueze şi mai mult oraşul aglomerat în care locuiesc. Sunt cele mai noi şi mai şic maşini urbane.
Mini Roadster
După ce a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva, în martie, cel mai nou model Mini va ajunge şi în România în luna mai. Varianta decapotabilă cu două locuri este una dintre cele mai compacte modele ale mărcii. Roadster va fi disponibil cu patru motoare pe benzină şi diesel, cel mai puternic fiind Mini John Cooper Roadster, cu 211 CP. Tehnologia şasiului include servodirecţia electrică, controlul stabilităţii şi sisteme ca Hill Start Assistant. În plus, puteţi opta pentru faruri adaptative cu xenon, carcasă neagră pentru faruri, funcţiile Mini Connected (infotainment şi comunicare). Din punct de vedere estetic, pe lângă designul cu care sunteţi deja obişnuiţi, Roadster se mai laudă şi cu faptul că e singurul model decapotabil din istoria mărcii cu două locuri.
Smart Electric
Ştiţi deja Smart-ul. L-aţi privit parcând în cele mai înguste locuri şi strecurându-se în trafic, i-aţi invidiat şoferul şi, când aţi aflat şi că ocupă loc de cinste în Muzeul de Artă Modernă din New York, v-aţi decis. Momentul pentru a cumpăra (sau măcar încerca un Smart) este cum nu se poate mai potrivit, pentru că Smart Fortwo are un look fresh şi se mai lansează şi Smart Electric. Smart Fortwo e disponibil în variantele coupé pure, pulse, passion şi Brabus. Cel care va face însă furori anul acesta va fi modelul bazat pe propulsie electrică cu o baterie litiu-ion (mult mai eficientă decât tehnologia NiMH), pentru care nu mai este nevoie să aşteptaţi până când energia este complet epuizată pentru a conecta maşina la priză. Cu o baterie plină puteţi merge 135 de km. La o medie de 25-30 km/h aveţi în jur de 5 ore de condus până la următoarea încărcare.
Volkswagen Beetle and up!
Broscuţa de la VW se laudă că este o maşină a secolului XXI. Puteţi să o credeţi. Noul Beetle este mai masculin, „it’s not cute, it’s not nice, it does not come in purple”. Silueta cu capota motorului alungită, parbrizul cu unghi ascuţit şi linia dreaptă a plafonului aproape că seamănă cu un coupé sportiv. În interior se întoarce la origini – finisaje în nuanţa caroseriei, ceasul poziţionat central. Trapa opţională oferă o suprafaţă transparentă mai mare de 90%, cu sticlă fumurie cu protecţie termică. Tot VW a scos şi up!, o maşinuţă de 3,54x1,64 metri. Noul up! abia s-a lansat şi la noi, aşa că aveţi de ales între trei versiuni de echipare – take up!, move up! şi high up!. Odată cu noua versiune a debutat şi o nouă generaţie de motoare (pe benzină cu trei cilindri, care furnizează 44 kW / 60 CP, respectiv 55 kW / 75 CP). În 2013 se anunţă şi un up! cu propulsie electrică.
Peugeot 107 şi 208
Peugeot 107 a avut şi el parte de un facelift de curând. Pe lângă faptul că e mai şic şi mai urban-eficient, acesta are şi un consum mai mic. Capota este mai curbată, leul Peugeot şi plăcuţa de înmatriculare au fost repoziţionate (relaţia de design cu 208), farurile au o formă mai extinsă, noua grilă a radiatorului păstrează forma consacrată de fagure, formând acum o „gură” subliniată de conturul vopsit în culoarea caroseriei. Are şi o nouă nuanţă în catalogul de vopseluri –„plum”. Iar consumul a scăzut la 4,3 l/100 km. Din martie anul acesta, este disponibilă şi ediţia specială „Envy”, o variantă glamour (plum sau caldera black, la cerere cu flori de cireş pe capotă, uşi spate şi portbagaj, broderie pe covoraşe).
Şi mai nou este 208-ul, care urmează să intre pe piaţa din România în această primăvară. Un model urban, de segment B. Cu 208, Peugeot a trecut într-o nouă etapă. În primul rând, are cu 110 kg mai puţin decât 207, 7 cm mai puţin în lungime, dar spaţiu interior mai mare. Apoi, a devenit lider pe segmentul său la capitolul emisii poluante (reduse cu 34 g/km CO² faţă de 207) datorită tehnologiei micro-hibrid e-HDi. În plus, este confecţionată din 25% materiale reciclate sau de origine naturală.
Citroën DS5
Tot o noutate pe piaţă, DS5-ul de la Citroën vine cu un nou stil (piele club, aluminiu, scaunele „brăţară de ceas”), interior spaţios, tehnologii noi (controlul inteligent al tracţiunii, un sistem de avertizare la schimbarea benzii de mers de generaţie a doua, sistem de activare automată a fazei lungi a farurilor în funcţie de trafic, head-up display pentru a afişa informaţii esenţiale în câmpul vizual al şoferului şi camera pentru mersul cu spatele). Din punct de vedere al designului, partea din faţă dezvăluie apartenenţa la familia DS prin admisia de aer supradimensionată, Chevronul cromat încadrat în grilă şi semnătura luminoasă cu LED. DS5 este disponibil şi cu două motoare turbo pe benzină, dezvoltate împreună cu BMW: THP 155 (6 viteze automat) şi THP 200 (6 viteze manual).